Dreamforce 2011に参加しています。

ビープラッツの篠崎です。

セールスフォースさんのカンファレンスイベント、Dreamforceへ参加するためにサンフランシスコへ来ています。

このカンファレンスには、世界中から45,000人が参加!
今年初めて参加しましたが、正直、イベント参加者の人数に驚きました。

メイントピックは、「ソーシャル・エンタープライズ」です。

コンシューマに限らず企業においてもソーシャル化が進んでおり、ITマーケットのプレーヤーはアプリ事業者、サービス事業者、SI、プラットフォーム事業者と、その業態に関わらずソーシャル化がますます求められるだろう、とのこと。

我々も、我々のサービス自体も、この波に遅れることのなきよう、ソーシャル化をさらに進めて行きます。

ソーシャル化が進む先には、我々が注力しているサービス化(月額課金や従量課金への対応)が求められます。さらに弊社の事業機会が拡大することを、このイベントへ参加して確信しました。



I am in Dreamforce conference in San Francisco.
This huge conference’s (+45,000 people attended) main theme and topics are “becoming social enterprise”.
Not only consumers but companies becoming social.
Platform, apps, ISVs and everyone work on IT market need to be social.

We also need to be social based on multiple platform not only sfdc?
The marketplace will work and be efficient on the platform where many people are there (=) social.
The social competition era now.
Selling package and licensing will be legacy and out of date by social. ツ黴€Buy button will be changed to “subscribe” button in many case, and the payment will be recurring.
Of course, the virtual currency will also grow further.
お問い合わせ / 資料・カタログ

継続課金、定期販売などのサブスクリプション事業をご検討中の事業者さま、
顧客管理、契約管理、請求課金などにお悩みの事業者さまは、
ビープラッツにお気軽にご相談ください!